Aldrig säga aldrig/Never say never. Fem en fredag v.31

Vi tog bilen genom skogen till Jungfrukusten för lunch och proviantering i Trollharens gamla fiskeläge. Där gick vi bland röda båthus och fiskestugor, och spanade ut mot Storjungfrun en stor ö i havet utanför Söderhamn. Med några utlöpare för bland annat en onödigt god fika hos Månses Design blev det en dagsutflykt under klarblå himmel. Tänkte nog aldrig också försöka hinna med frågetemat Fem en fredag idag men säger med temat; man ska aldrig säga aldrig.

1.Vad är något typiskt för sommaren du aldrig har gjort? Man ska ha husvagn…Nej. Jag har aldrig campat, aldrig åkt på sommarsemester med husvagn eller bott i tält.

2. Vilken genre läser eller tittar du aldrig på? Sjukhusromantik.

3. Vad skulle du bara göra om du fick 1 miljon kronor? Tja för en mille skulle jag nog kunna offra några timmar av mitt dyrbara liv på Vita serien eller annat romantiskt skräp i sjukhusmiljö men det skulle sitta långt inne.

4. Vad är något du gjort en gång men aldrig igen? Dykt på huvudet från jättehög höjd i någon sorts hamnbassäng vid Slite cementfabrik på Gotland. Jag var mycket ung och dum och spik nykter och skulle bevisa något för mig själv. Det gick bra men jag gör aldrig om det igen.

5. När går du aldrig över gränsen? När det handlar om liv, mitt eller andras. Att utsätta mig själv eller andra för livsfaror som exempelvis bergsbestigning i Himalaya, rovdjur eller gå på lina mellan skyskrapor. Där går gränsen.

Trollharen
A fishing village I never thought I would visit but never say never

5 tankar om “Aldrig säga aldrig/Never say never. Fem en fredag v.31

  1. Sunda värderingar att inte utsätta sig för livsfarliga situationer medvetet. Känner två killar som dök på fel ställe, bägge rullstolsbundna resten av livet. Campat däremot har jag gjort, både tältat och i husvagn. Tyvärr har jag aldrig fått prova på att bo i husbil, men gillar inte att möta de stora ekipagen här i vår lilla by där det knappt får plats en husbil på vägen än mindre att två skulle kunna mötas. Tyvärr uppfattar jag husbilsägare som otroligt nonchalanta som tror att de kan stå precis var de vill…
    Sjukhusromantik? Jag har säkert sett minst 10 säsonger av Greys Anatomy, både kärlek och drama. Men läsa? Då finns det annat som lockar mer…
    Trevlig fortsättning på helgen

    Gilla

  2. Bilden på Trollharen är fantastisk – trollbunden kan man kanske säga:-)
    Dina svar skulle kunna vara mina med undantag för dykningen. Det är nåt jag har varit/är alldeles för feg för. Inte ens med alkohol i blodet skulle jag ge mig på dykning eller bungy jump också för den delen.

    Gilla

Lämna en kommentar