Tröttsamt/Tiresome. Fem en fredag v.29

Frågetemat Fem en fredag hamnade i bakvattnet när värmeböljan i Linköping sammanföll med alla möjliga kamrat- och släktträffar. I stugan i Hälsingland härskar ett somrigt lugn som inte är tröttsamt än men som ger mig lite utrymme att cirkla runt temat tröttsamt.

1.När tröttnade du senast på något? Generellt undviker jag att göra saker som är tråkiga och tröttsamma. Mot slutet av körningen från Linköping mot stugan blev jag ändå svårt uttråkad. Till Stockholm gick det fint, dit hade jag sällskap, men när dottern väl var avsläppt hemma i Solna vidtog snart mil efter mil på E4:an genom tröttsam barrskog.

2. Vad håller dig vaken om nätterna? Diverse roliga projekt och förströelser som jag lätt fastnar i. Fast när jag väl bestämt mig för att sova ingenting, inte ens värmen.

3. Hur bryter du en ovana? Oj nu blev det svårt. Jag kallar inte mina vanor för ovanor. Men om jag tvingades bryta med något skulle jag troligen göra som när jag slutade röka dvs sluta brutalradikalt och ta några hundveckor.

4. Vad har du gjort för mycket av i veckan? Svårt igen eftersom veckan har varit allt annat än monoton. Jag får väl säga suttit i bilen för många timmar en dag denna veckan men inte heller det var särskilt plågsamt.

5. Vad har du inte fått göra hittills i sommar? Strosa runt i hälsingemetropolerna Kilafors, Söderhamn, Bollnäs och Ockelbo. Det ska jag roa mig med under den närmaste tiden, dagar då vädret är otjänligt för de simturer som jag aldrig någonsin finner tröttsamma.

Ej heller tröttnar jag på att fota porlande skogsbäckar. Här kommer alltså ytterligare en, den som förbinder Övre och Nedre Skogstjärn mina två simsjöar här i Hälsingland.

I never get tired of lively forest streams.

6 tankar om “Tröttsamt/Tiresome. Fem en fredag v.29

  1. Här är vi helt överens vad gäller trean! Helt rätt:-)
    Så din dotter bor i fina Solna! Det är aldrig roligt att köra bil ensamt, speciellt inte på motorvägar som är entoniga utan minsta omväxling. Å Ockelbo – kommer inte prins Daniel från Ockelbo. Du kan ju alltid fota hans barndomshem och lägga upp på bloggen;-)
    Ha en underbar semester (kan man ha semester när man är pensionär????) och hoppas att du inte bli dödad av myggor;-)

    Gilla

Lämna en kommentar