Subjektivt. Fem en fredag v.23

Idag får jag klämma in frågetemat Fem en fredag innan trädgårdshäng och rabarberpaj för att överhuvudtaget hinna med. För vill ju inte missa denna himla braiga utmaning även om subjektet jag aldrig känns riktigt bekvämt.

1.Vad är något andra troligtvis inte vet om dig? Att jag är svartsynt (”hon den där glada”).

2. Vad om dig brukar ofta komma upp i mingelsituationer? Jag styr bort samtalet från mig och mitt om jag kan men blir så klart smickrad och glad om någon verkligen bryr sig och frågar. Då kan vad som helst komma upp, med början i jobb och intressen, platser jag bott på, familj och mående.

3. Hur skulle du beskriva din fritid? Jag älskar min fria tid och mitt fria liv. Sen jag slutade jobba innehåller den allt och är allt jag har.

4. Vad undviker du att prata om med nya bekantskaper? Det beror helt på om den nya bekantskapen intresserar mig, om inte undviker jag alla former av allvar.

5. Hur skulle du beskriva dig själv? I mina ögon är jag obeskrivlig.

Lake Roxen in June.

6 tankar om “Subjektivt. Fem en fredag v.23

  1. Jag håller med dig, du är obeskrivlig! (-t rolig….) Att det finns ett djup bakom en glad fasad är nog rätt vanligt, och mycket positivt. Trevlig helg!

    Gilla

  2. Hahaha! Så du är obeskrivlig – ja, det kanske du är. Men jag hade då aldrig trott att du var svartsynt. Fick faktiskt googla ordet, då jag aldrig hört det. Så det var helt otippat. Precis som du njuter jag för fullt av att vara fritidsexpert. Helt underbart att slippa gå upp mitt i natten för att passa ett tåg/en buss.
    Allvarliga konversationer vill jag nog också bara ha med personer jag känner väl. Det blir lätt fel annars. Bäst att hålla sig till kallprat med ”främlingar”.

    Gilla

Lämna en kommentar