Idag gillar jag indiansommaren

DSC_0242f1000

 Kluckarnas bro

Det var ett tag sedan jag bloggade sist och lite ringrostigt känns det allt. Men vad gör det så här i början av september när indiansommaren slår till och solen strör guldstoff över allt som sker. Himlen är blåast blå. På Reimersholmsbron i Stockholm – den som binder samman Reimersholme med Södermalm och som skämtsamt kallas Kluckarnas bro med en blinkning till Suckarnas bro och till brännvinstillverkning – på den står jag och mår bra. Står där och mår fint i skuggan av grönt bladverk med vattenglitter i ögonen. Ja jag gillar indiansommaren men det visste ni nog redan.

torsdagstema I like

4 thoughts on “Idag gillar jag indiansommaren

Kommentera

