Idag gillar jag det orörliga och det förbipasserande

Det blev en ofrivillig bloggpaus men jag ger mig inte, jag kommer igen.

OpenArt, vartannatårseventet i Örebro, betyder många orörliga konstverk.Många förbipasserande stannar till och blir orörliga i stunden och för alltid i en förbipasserande bild.  Med dagens I like tema passar jag på att knipa tisdagens och onsdagens teman retroaktivt. Jag ger mig inte även om de råkar vara lite mycket och sommar just nu.

Det här collaget kan du i vanlig ordning klicka upp till ett litet bildspel om du vill se bilderna i större format.

Orörlig tisdagsteman Förbipasserande Onsdagsteman torsdagstema I like

7 thoughts on “Idag gillar jag det orörliga och det förbipasserande

  1. Älskar såna här konstinstallationer! Vad nu än männen i shoppingvagnarna ska symbolisera så tycker jag dom är häftiga. Däremot tycker jag Örebros variant av ”Manneken Pis” är lite grotesk.
    PS Du har länkat fel. Jag hamnade i ett inlägg där det var snö och is på gatorna!

  2. Vilket intresant och spännande collage du satt ihop av konstverk och människor 🙂 Tveksamt om jag verkligen gillar den ”fula gubben” som dominerar men onekligen en kul idé. Älskar konstfestivaler. Finns så mycket att se och upptäcka. Här inväntar jag och ser fram emot ”Sliema Street Art Festival” som har premiär för året och ska om det fungerar vara en återkommande festival.http://sliemastreetartfestival.com/
    Önskar dig en riktigt skön, lugn och varm Midsommarhelg 🙂

  3. Det är väl klart att du kommer igen! Älskar denna konstutställning som min kollega Anders, som ju bor i din stad visade ifjol.
    Männecken Piss i storformat är en höjdare. Älskar första bilden där killen har ett minst sagt annat ”perspektiv” på lite mera intima zoner;-)
    Åsså gillar jag igelkottsvasen. Den är riktigt cool.

    Har förstått att man kan få/köpa hela verken eller delar av dem efter avslutad utställning. Skulle nog ställa Männecken Piss på min balkong och låter honom göra sitt number 1 på folk på innergården. Å vasen skulle också hamna på balkongen. Tror att båda skulle trivas ypperligt hos mig;-)

Kommentera

