Trädgård i blomsterskrud

DSC_0260f1000

Vilda trädgården, apelgården som är min, blommar ohämmat när juni går mot sitt slut. Vild och vacker, orensad och smått förfallen. Här växer allt in i vartannat. Men när solen skiner och gräset är barfotatorrt är det här i dess varma skugga jag helst vill vara.

Bloggen har hamnat lite i bakgrunden.

Det är sommar, det är resor men framför allt är det instagram. Instagram är giftigt. Det trodde jag aldrig innan. Det är så förföriskt lustfyllt lättsamt att fånga ögonblicket i språnget. Experimentera med bilden och ladda upp den omedelbart. Slippa omvägen via datorn. Det är nyhetens behag förstås och möjligen en övergående förälskelse. För idag är jag ju hemma i vilda trädgården igen och åter här på bloggen med ett dubbeltema.

Trädgård tisdagsteman Skrudad Onsdagstema

12 thoughts on “Trädgård i blomsterskrud

  1. Äntligen ett livstecken !! Ljuvligt tolkat och en underbar grönska i din trädgård 🙂
    Är väldigt nyfiken på instagram. Verkar vara fler som skippar bloggen och går över till det för mig ännu okända. Blir ju samtidigt lite skrämd 😕 Bloggvärlden och ”kompisarna” där betyder så otroligt mycket för mig. Ser att flera faller bort. Måste undersöka vidare, leta och veta mera… Du är väl kvar ett tag till hoppas jag 😉

  2. Wow, jag älskar vildvuxna trädgårdar. Så fint det ser ut! Haha, jag har inte ens provat att använda Instagram på riktigt. Mina bilder är överförda från datorn till mobilen till Instagram bara för att det inte skulle se alldeles tomt ut. Tycker inte min kameramobil är så bra eller också är det bara jag som inte är så bra på att hantera den. Men jag har förstått på andra att det är lätt att bli förförd 🙂

  3. Åh så vackert! Härlig trädgård!

    Instagram är helt giftfritt för mig….jag har försökt men jag fastnar inte alls för det! Gillar det inte alls! Jag laddar upp bilderna från telefonen direkt på facebook istället! :O)

  4. Äntligen ett livstecken igen från småstaden:-)
    Har alltid sagt att vildvuxna trädgårdar är det bästa som finns. Där får naturen göra sittt precis som den vill. Det är vackert och organiskt! Har svårt för ”ansade” trädgårdar om dom inte finns i Japan förstås;-)

Kommentera

