Incheckning. Fem en fredag v.24

Värmebölja med stort V i Linköping idag. Kökstermometern på skuggsidan visar dryga 33 grader. Denna vecka checkar fredagsfrågorna av allmänläget. Jo tack! hela veckan har varit varm, go och badvänlig, check ✔.

1.Hur har ditt humör bidragit till veckan? Ljus, värme, utomhusliv, familj och flera träffar med kompisar och vänner har gjort att mitt humör och jag harmoniserat. En toppenvecka helt enkelt.

2. Vad har du gjort för att främja din hälsa? Träffat familj och vänner, ätit och druckit gott, sovit bra, morgonyogat, gått milslånga promenader och simmat. Det är oerhört mycket lättare att främja hälsan nu när jag är fri från alla jobblivets måsten. Dessutom känns det bra mycket angelägnare numera att mota åldersstelhet i kropp och knopp.

3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud? Att jag måste ta mig samman och skaffa nya sneakers. Hur trögt kan det vara? Hur trögt som helst uppenbarligen! Men idag gick jag äntligen in i näst närmaste sport/utomhusaffär och gjorde vad jag måste. Värmen hjälpte till, ingen ork att vela och leta typ, bara dictum factum.

4. Hur har du sovit om nätterna? Utmärkt som vanligt.

5. Vad har fått dagarna att gå? Dagarna går inte, de rusar förbi med shinkansens hastighet. Jag hinner inte hälften av det som var tänkt eller som en vän skrev ”Jag saxar mig fram, Gör lite här lite där, Blir något färdigt?

Ruminating this week´s topics

4 tankar om “Incheckning. Fem en fredag v.24

  1. Haha, du är på det stadiet, ilar och pilar hit och dit. Jag tar det med ro, i synnerhet som jag tål värmen dåligt. Men kul att veckan varit toppen, jag säger detsamma även om jag stönat väl mycket i dagens värme. Varken ett dopp i sjön eller sval dusch har hjälpt särskilt mycket. Men, lite lättnad imorgon, jag vill ha lagom varmt så jag orkar röra på mig . Kossan tittar stint rakt på mig, undrar vad hon tänker? ”Där sitter nån märklig tant och bara ler åt mig…”

    Gillad av 1 person

  2. Ett helt underbart inlägg med bästa avslutningen som skulle tokgillas av Bregott(fabriken).
    Håller helt med dig om vädret som verkligen får en på gott humör.
    Å tänk att dagens tema fick dig att gå in i närmaste affär och köpa ett par sneakers – hahaha:-) Ibland behövs det inte så mycket om man säger så;-)
    Vad gäller femman så har jag upptäckt att jag njuter av att inte ha några måsten kvar, inte några ”jag borde” heller. Inte ens fönstren har putsats i år inte av mig/oss utan av en fönsterputsare;-) Så illa har de blivit. Och vet du vad – jag älskar’t:-)

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar