I rörelse

DSC_0337psrhag50hpll600Nog finns det mål och mening i vår färd –

men det är vägen som är mödan värd.

Veckans lördagscitat hämtar jag ur dikten I Rörelse av Karin Boye. Dels för att strofen harmonierar med mig som ofta är på väg, men mot diffusa mål. Dels för att glädja oss åt lupiner vid en vägkant, de är värda en massa möda.

Tidernas Väg kallas den fyrtio mil långa gamla vägsträckningen mellan Uppsala och Ånge. Här har folk trampat fram ända sedan järnåldern. Bilden av Tidernas Väg tog jag i Hälsingland i somras. Det är en vy jag ofta ser. Jag har lämnat stugan bakom mig, ser Hälsingeporten framför mig och är på väg mot okända mål i främmande landskap.

Lördagstema – Citat

10 thoughts on “I rörelse

  1. Jag gillar det här citatet !
    Vi alla eftersträvar mål men glömmer oss på vägen mot målet och det är kanske där vi ska lägga vår tid !!!
    Så bra bild till detta Tack !
    Önskar dig en härlig lördag
    Kram❤️

Kommentera

