Vehicle/Fordon

Sundust

Soldamm och mycket pollen i stan men jag klagar inte för jag ser ljuset. Jag går igenom det som en gång i världen var Linköpings garnison. Ett snörrätt planerat område, kalt luftigt och sterilt med tunga byggnadskroppar. Kasernerna som då härbärgerade militären löser idag lokalfrågan för ett antal företag av varierad art. Hade jag hoppats att hitta något spännande fordon här idag tog jag miste. Det enda som fångade mitt intresse var en simpel moped, ett högst passande fordon som jag gärna hade ägt. Även om den inte liknar en vit vespa men så liknar inte heller garnisonsområdet i Linköping de trånga gränderna som jag minns från Trastevere.

Veckans ord-fordon #blogg100

9 thoughts on “Vehicle/Fordon

  1. Fordon som fordon om du förstår vad jag menar, och en moped klassas ju som ett fordon;-) Åsså finns det ju faktiskt några bilar med på bilden också och en gul postlåda. Men den är ju inget fordon;-)
    Gillar bilden i sin enkelhet, för ärligt talat är jag inte så värst förtjust i militärfordon som säkert fanns där en gång i tiden…

Kommentera

