Idag gillar jag gatukonst/I like streetart

DSC_0015rbpxhag50sbhpll600A cat, a birdhouse and a half-moon window

Jag tog en ny smitväg över några bakgårdar på hemvägen idag och jag gillade vad jag då såg. En katt, en fågelholk och ett halvmånefönster på en brandvägg ovanför tämligen trista förrådsbyggnader.

Naiva, inte särskilt konstfärdiga bilder men överraskande uppiggande i all sin enkelhet. Det hade slutat regna bara några minuter tidigare. När jag gick över bakgården blåste molnen bort. Ljuset bröt igenom, himlen blev blå och plötsligt fanns det mycket att gilla medan katten lyste som en solkatt där på väggen.

stående torsdagstema I like

6 thoughts on “Idag gillar jag gatukonst/I like streetart

  1. Aprilväder när det är som bäst. Gillar katten och fågelholken. Som sagt – skicka över alla konstnärer till 08. Vi behöver verkligen lite uppiffning:-)

  2. Men det där visar ju verkligen hur ”lite” som behövs för att man ska bli glad! Det måste inte vara storslagna alster över hela väggbiten. Väldigt, väldigt snyggt!

Kommentera

