Havets frukter i Skyltsöndag/Sea food as Sunday´s sign

DSC_0026ps_redigerad-1hag50hpll600Fish shop in the town Ishigaki

Ett av mina favoritnöjen i Japan var att titta in i fiskaffärerna och uppleva den stora variationen av pinfärska hela och styckade havsdjur. Här är det lätt att prata om havets frukter i alla möjliga färger och former. Ibland läckert lockande men lika ofta slemmigt frånstötande.

Just den här fiskaffären finns i staden Ishigaki i Okinawas övärld. Jag väljer att visa den ikväll eftersom det är söndag och den är fint skyltad med flera för mig obegripliga men vackra tecken.

Skyltsöndag förvaltas av BP

One thought on “Havets frukter i Skyltsöndag/Sea food as Sunday´s sign

  1. Å jag som älskar Japan (utan att någonsin varit där) bara dreglar här, men det förstår du väl.

    Det där med japanska tecken. Ja, 4500 finns det sägs det. Å om man som normalbegåvad lär sig 1500 tecken får man MVG – allt enligt min japanska kompis Motoko alltså.

    Stort tack för en toppen skylt helt enligt min smak och tack för länken också:-)

Kommentera

