Övärlden/Earthsea

DSC_0185rps_redigerad-2rhag20hpll600Ishigaki for lovers of tropical paradises

Jag plaskade runt på äventyrsbadet i Linköping med Ellen idag. Vatten är mitt rätta element, jag tänkte vit sand och bara fötter i vattenbrynet. Jag hamnade i Okinawas övärld.

På den lilla ön Ishigaki-jima möter ett annat Japan. Huvudöarna är långt borta. Här är det bara 27 mil till Taiwan men färjan slutade gå för några år sedan. Tempot är behagligt lugnt, atmosfären avspänd. Här går jag i turkost vatten, barfota i vit sand, närmare än så här har jag aldrig varit en paradisö.

2 thoughts on “Övärlden/Earthsea

  1. Låter fantastiskt och bilden bekräftar texten. Men hur du får ihop ett äventyrsbad med det japanska paradiset är mig en gåta. Önsketänkande förmodar jag;-)

Kommentera

