Utsikt/View

DSC_0037rsbpspxhag50bhpll600Looking at the view from Reykjavik Museum of Photography

Tisdagens tema är utsikt. Utsikten från min frukostbalkong, när den tiden kommer, visade jag i förra inlägget. Inget har förändrats sedan igår, tiden har inte kommit. Men det finns många andra platser att kika ut från, Reykjaviks Fotografiska Museum till exempel.

Dagen var regnig. Vi startade den på den stora loppmarknaden nere bland hamnmagasinen. Hann med ett konstmuseum och lunch på Café Haítí, berömt för sitt goda kaffe, innan vi minglade in på fotovernissage på Fotografiska Museet. Knivskarpa svartvita reportagebilder, fascinerande tidsdokument från 1950- och 60-tal av Gunnar Rúnar Ólafsson och vitt vin. När intrycken blev överväldigande var det lätt att sticka ut huvudet genom glastaket och titta ner över Reykjaviks takåsar.

Jag lägger in en stämningsbild av utsikten från mitt Instagramflöde från den dagen.

IMG_20150927_164138

Tisdagstema utsikt

8 thoughts on “Utsikt/View

  1. Här kan jag bara säga WOW!!! Både hur du fångade personerna som stack ut huvudena genom glastaket och den absolut enastående utsikten över takåsarna. Den bilden bara älskar jag:-) En av de bästa jag sett hos dig och det säger verkkligen inte lite.

Kommentera

