Snyggt men inte pråligt/Neat but not gaudy

DSC_0070ps_redigerad-2hpll600Snyggt men inte pråligt, sa fan, måla svansen ärtgrön

Lördag och dags för veckans citat. Idag citerar jag än en gång min spirituella mattelärare fröken Blom. Även om min matematiska problemlösning oftast resulterade i ”Burr sa kasper när han såg en naken häst” och liknande mindre smickrande uttryck hände det ibland att jag klarade uppgiften och belönades med ett uppmuntrande ordstäv med hänvisning till fan. Sen den tiden är jag omåttligt förtjust i ärtgröna svansar.

Lördagstema – Citat

6 thoughts on “Snyggt men inte pråligt/Neat but not gaudy

  1. Hahaha! Å jag är omåttligt förtjust i graffiti – även den här som mest liknar klotter. Men ärtgrön är den – klottern alltså, nästan min favo färg = den får alltså godkänd:-)

  2. Vilken helt underbar lärare, snacka om att göra sig själv odödlig i elevernas minnen. Kul att någon ansträngt sig att göra sin tagg snygg och inte enbart klottrig.

  3. Haha, gröna svansar! Jag gillar graffiti, men tycker nog färgerna är lite pråliga på ditt foto! Men, smaken är som baken, delad…
    Ha en fin vecka

Kommentera

