Rutig/Checked

DSC_0314rpxhag50hpll600Linköpings Biodlareförening

Först ser jag inte pepparkakshuset men Maria pekar ut det. Där ligger Bihuset säger hon när vi går förbi en låg rutig stuga. Den står lite i skymundan där i utkanten av stadsparken eller Trädgårdsföreningen som det heter här i Linköping.

Idag är det veckans Ellendag, veckans barnbarnsdag. Vi tittar på spår i nysnön och sen går vi in i värmen och bakar en sockerkaka. Kaka som kaka – det är väl därför som jag minns pepparkakshuset när jag sätter mig vid datorn och letar efter en mycket rutig bild till tisdagens rutiga tema.

Tisdagstema

8 thoughts on “Rutig/Checked

  1. Hahaha! När jag tittar på det annorlunda huset kommer det två spontana tankar:
    Kex-choklad och bikupor, eller ja, vaxkakorna i dom alltså, fast jag vet att de inte är fyr- utan sexkantiga – tror jag;-)

    Å du, skryt inte med nysnö! Det jag ser på marken där ser ut som lite pudersocker på din sockerkaka. Här är jag förresten väldigt impad – visste inte alls att du var lagd åt det bakande hållet om man säger så;-)

    Fin bild förresten! Kom visst av mig här;-)

  2. Det där huset vill jag sätta tänderna i…
    Men nja… kanske inte! 😉
    Det ser ut som ett chokladkex.
    Ha det fint idag. Här skiner solen 🙂
    Kram

Kommentera

