Den som gör en resa

DSC_0716pshag50hpll600Wenn jemand eine Reise tut, so kann er etwas erzählen

Den som gör en resa har något att berätta.

Själv är jag ett levande bevis på att det ligger ett korn av sanning i citatet. Jag reste till Säter och kan berätta att Biografmuseum där också är ett TV-museum. SVT bidrar med med stöd och rekvisita, som den på bilden, från långköraren Packat & Klart.

Det gamla citatet är myntat av en tysk diktare och journalist, Matthias Claudius 1740-1815.

Lördagstema – Citat

11 thoughts on “Den som gör en resa

  1. Inget fel på din tyska där inte;-) Jag letar bara upp citat på engelska och svenska Orkar inte med fler språk om man säger så;-)

    Å denna Volvo som står packat och klart är helt i min smak kan jag säga:-) Å den skiljer sig rejält från alla dessa totalt ocharmiga fordon jag sett på Caravan 2016 kan jag säga…

Kommentera

