Idag gillar jag rött/I like red

DSC_0076pshag50hpll600Öppningen till gångtunnel i ett industriområde

Tornby industriområde är lika sterilt och fantasilöst som namnet antyder. Medan jag jobbade i Linköping flyttade vi kontoret. Ut ur vår gamla arbetsplats i sammanslagna sekelskiftesvåningar centralt i staden, en charmig men dysfunktionell labyrint. Ut till anpassade arbetslokaler i ett lika funktionellt som grått och fyrkantigt Tornby.

Röd graffiti i en gång- och cykeltunnel i Tornby lättar upp omgivningens torftiga arkitektur och gör mig glad när jag går här igen på välkända gator. (Det silverskimrande tornet är också en humörhöjare, jag besparar er industriområdets tråkhus – ni har alla sett dem).

torsdagstema I like

4 thoughts on “Idag gillar jag rött/I like red

  1. En av dina bästa bilder ever om jag får säga så:-) Kameravinkeln du valde är så himla läcker! Love it – igen.

    Å tackar för lite graffiti – å inte bara på den gråa väggen utan på kullerstenarna också – men det var nog barn som har en ambition att bli graffitikonstnärer sedan;-)

Kommentera

