Stil och elegans, skyltsöndag i neon

 

DSC_0696rpshag501000Biografmuseum i Säter

Sko Sjöberg och Kemikalieaffären är bakgrundsmiljöer i en filminspelning. Vi vandrar rakt in och drar igång en jukebox i hörnet. Chuck Berry och Elvis fulländar illusionen. Stil och elegans betecknar vårmodet, läser jag i skyltfönstret.

Några härliga sommarvarma dagar i augusti strövade jag runt i Säter för första gången i livet. Det är Kickans förtjänst. Vi var kompisar under skoltiden, har inte setts sedan dess men återknöt kontakten förra året. En dag gick vi på Biografmuseum. Vilken höjdare, jag kommer högst sannolikt att mata er som gillar neon med fler skyltar från det stället.

Skyltsöndag förvaltas av BP

5 thoughts on “Stil och elegans, skyltsöndag i neon

  1. Älskar gamla neonskyltar, så jag ser mycket fram emot en bildkavalkad med dessa ”läckerheter”:-)

    Kul att biografmuséet just ligger i Säter. Hoppas det drar massvis med intressenter och turister som uppskattar dessa gamla hederliga neonskyltar!

    Stort tack för den skylten som är helt i min smak. Å tack för länken också:-)

Kommentera

