Ljusterapi helgbilden 31/1

DSC_0226ps_redigerad-1rhag20hpll600 Ljus November

I helgen söker jag ljuset när jag fixar med foton från Nikon. Det är roligt även om jag är ruskigt ringrostig. Förra året fotade jag nästan enbart med mobilen, redigerade bilder i mobilen och intresserade mig för Instagram. Instagramflödet har så många olika inriktningar. Där finns suveräna fotografer, mycket skicklighet och mycket bildtänk. En seriöst lekfull bildvärld som gör mig ständigt nyfiken.

Så hittar jag äntligen en ljusmättad novemberbild. Den är fin, den använder jag som ljusterapi nu, en synnerligen grådaskig januarihelg. Tanken var aldrig att överge kamera och blogg. De hamnade bara i skymundan en tid.

Helgbilden

5 thoughts on “Ljusterapi helgbilden 31/1

  1. Nu trodde jag ju i min enfald att du var lika tekniskt obegåvad som jag. Tänk såååååå fel jag hade (igen). Att redigera bilder i mobilen har jag då aldrig lyckats med kan jag ju säga. Grattis!

    Tack för ljusterapin förresten. Den behöver jag med. Det är inte bara grått ute, det är kallt också. Ingen bra kombo.

    Visst finns det guldkorn på Instagram, men om man tycker om att skriva så tycker jag att en blogg är mera personlig och rolig.

  2. Ljusterapi behöver vi nog alla lite till mans och din bild lyser verkligen upp i vintermörkret. Mobilen har många fördelar och den största är nog att den alltid finns till hands. Instagram är verkligen skoj och man ser att fler och fler verkligen jobbar med sina bilder och får fantastiska resultat. Det är svårt att hinna med allt skoj det finns att göra så jag förstår att kameran har legat ett tag.

Kommentera

