Burr sa kasper när han såg en naken häst

DSC_0068pshag50shpll600

Med dagens citat är jag tillbaka i skoltidens Uppsala och matteläraren Frökens Blom. Jag svarade ofta alldeles uppåt väggarna på mattetalen på svarta tavlan. Då rös Fröken Blom med hela sig gråa gestalt, ropade Burr – Burr sa kasper när han såg en naken häst och jag visste att svaret var helt åt skogen. Eller med ett annat av frökens favorituttryck när det handlade om mig och matte, helt horribelt. En illustration till detta favoritcitat måste självklart också vara helt horribel. En naken häst kommer inte på fråga men vad sägs om en halvnaken juldekorerad ko.

Lördagstema – Citat

4 thoughts on “Burr sa kasper när han såg en naken häst

  1. Haha… du är rolig du 🙂 Näe, en naken häst passar sig verkligen inte!
    Känner igen citat från min morfar, men minns inte i vilka sammanhang han sa det… och nu kan jag inte sluta tänka på det… 🙂

  2. Hahaha! Har faktiskt aldrig hört det citatet, men känner väl igen mig i ”helt horribelt” när det gäller matte. Mitt sämsta ämne. Men jag kan skylla på diskalkyli. Kan du;-)

    Älskar din halvnakna juldekorerade ko. Perfekt bild till din tet. Hahahaha:-))))

  3. Det går fint det, och inte så lätt det där med matte. Jag var duktig på det men inte i små och mellanskolan. Det skulle gå från elev till elev i raden och när det kom till mig drog någon ur kontakten. Jag klarade inte stressen så när det blev min tur blev det tyst….Kanske var det likadant för dig. Inte alltid så lätt om man är blyg vilket jag ju var i skolan.Jag tog revansch på folkhögskolan och gymnasiet där jag gick ut med fina mattebetyg så var inte hård mot dig själv när det gäller matte för det kan vara så att det i dig finns en fena på just matte. Ingen vidare psykolog till lärare du hade heller. Kul med citat som någon annan som inte är kändis har myntat.

Kommentera

