Vägen hem

DSC_0006pshag50hpll600Gårdshusen bakom Hunnebergsgatan

När jag går hem genar jag helst via smitvägar och grusgångar. Jag kryssar över en bakgård här, väljer en kullerstensgata där innan jag når domkyrkoparken. Därifrån svänger jag antingen in på lugna gatan, den som jag visade på instagram igår, eller följer parkvägen längs husens baksida. Några steg innan jag sneddar över gräsmattan och går in genom bakdörren slänger jag en sista blick över axeln på stadskåkarna under kyrktornet.

Tisdagstema

7 thoughts on “Vägen hem

Kommentera

