Stångån helgbilden 17/1

DSC_0056pshaghpll600Stångebro, Linköpings Le Pont des Arts

Linköpings vattendrag Stångån rinner norrut och mynnar i sjön Roxen. I helgen kommer jag inte längre än till Stångebro, en gångbro över ån mitt i stan. Bortom kärlekslåsen på broräcket syns konstnären Maja Spasovas Drömmarnas båge i rostfritt stål. I fjärran kryper röken från kraftvärmeverket längs horisonten. Jag har sagt det förut, jag säger det igen, ett tröstens ord till mina frusna fingrar, Vinterbilder tas av hjältar…och dårar.

Helgbilden

2 thoughts on “Stångån helgbilden 17/1

  1. Hahaha! Japp å oavsett om man är hjälte eller dåre så har man valt det alldeles själv – att frysa ihjäl alltså;-)

    Gillar konstverket skarpt åsså fick du med alla fina kärlekslås också!

Kommentera

