Helt åt skogen, helgbilden 10/1

DSC_0349ps31000Ser inte skogen för alla träd

DSC_0350ps1000

Helg

Stugans sovkammare ligger på övervåningen. Utanför den finns kallvinden, sommarrummet med alla bokhyllor, vilken vintertid är en isande passage som ska överbryggas innan jag når köket och vedspisen. Det är söndag, imorgon åker jag vidare. Men idag är det fortfarande helg.

En helg med ömsom snöyra, ömsom högblå himmel. Konstant kall. Helgbilderna kommer från skogen som inte syns för alla träd. Nu återknyter jag till en prestigelös och rolig fotoutmaning. Helgbilden drivs av Marit på bloggen MJ foto. Marit som är en suverän bildmakare är dessutom omtänksam – tack Marit för att din kommentar i somras, den värmer när jag upptäcker den nu mitt i vinterkylan.

Glad är jag också för Evas kloka kommentar, jag tar den till mig för visst kommer man ifatt om man vill och behöver det. (Och Instgram är trots allt den plattform som passar mig bäst just nu).

Så lämnar jag trädmassorna och kommer ut vid hästhagarna. Där bakom byn vilar Sagbergs tunga siluett och där på lagom avstånd blir alla träden en skog.

DSC_0035ps11000

4 thoughts on “Helt åt skogen, helgbilden 10/1

  1. Kul att möta dig igen i denna bloggvärld!
    Stuga i Hälsingland – inte dumt. Vackert landskap –
    som du dessutom fångat så fint. Rogivande.
    Ser antydan till en vertikalpelare i din tredje bild 🙂

  2. Det har varit rejält kallt och jag upptäckte att det är lite bättre att gå inne i skogen, bland träden, än ute på öppna ytor där vinden gör kylan än värre.

  3. Välkommen tillbaka! Har ofta tänkt på dig och inte så lite saknat dig också. Tycker det är synd att så många har lämnat bloggvärlden och gått över till Instagram. Hoppas verkligen att du nu är tillbaka för att stanna:-)

    De sista två bilderna är fantastiskt fina och jag verkligen gillar din text till – just ja, kombinationen ord och bild är ju ganska så svårslagen om man säger så… Sa jag förresten att jag saknat dig?! Japp, det gjorde jag!

Kommentera

