Överraskat/Surprised

DSC_0265sphag501000r

Acrylic on PVC-balloons

Magasinsfönstren i Stockholms frihamn blickar överraskat ner över den gamla lagerlokalens nya färgmättade skapelse. Som besökare häpnar jag och blir glatt överraskad när jag går runt i Katharina Grosses fräcka installation Untitled från 2014 i Magasin 6. Verket är en del av utställningen wizz eyelashes på Magasin 3 Stockholms konsthall, min favorit bland Stockholms konstmuseer.

DSC_0269sphag501000

Den glada överraskningseffekten delar jag med andra förundrade besökare som letat sig långt ut i frihamnen denna lysande vackra oktoberdag. Jag är så förtjust att det blir en triss i bilder bara för att färger och runda former stimulerar sinnet.

DSC_0272rpphag201000

överraskat veckans fönster och Människoskapelser

16 thoughts on “Överraskat/Surprised

  1. Vi har då verkligen samma smak vad gäller konst. Älskar bollarna lika mycket som hela området. Tänk om dessa bollar placerades ut på stan – speciellt i förorterna – som utsmyckningar. Tänk dig betongbollar med tålig ”väder-och-vind”-färg! WOW säger jag bara!

  2. Hur läckert som helst !! Din favorit bland konstmuseér i Stockholm ska helt klart besökas då jag nu reser till den vackra huvudstaden ikväll !! ..Ja, även om just den här utställningen du visar inte längre är aktuell…

    Magasin 3 Stockholms konsthall… Måste nog skriva upp för mitt minne är inte längre vad det en gång var 😕
    Ha en skön helg Lena 🙂

    • Du flyger och far du Anita. Ha det gott i Stockholm! Försök att smuggla med dig lite värme till oss här uppe i norden 🙂
      Magasin 3 är väl värt besök både för samtidskonsten och för miljön ute i frihamnen (fast det senare kanske inte mitt i vintern)

Kommentera

