Idag gillar jag en blek vintersol

DSC_0006pprrusty20hpll600

Våghustorget i Örebro

Idag gillar jag gårdagens bleka vintersol när den lyser upp staden fasader och jag gillar det knappa ljuset som trots allt når in i min kamera. Jag gillar vidare att det fortfarande är barmark så att man kan cykla. Jag gillar lilla stora Örebro – min närmaste stora stad de senaste dryga tio åren – som jag nu är på väg att lämna. Ja idag gillar jag mycket. Jag skyller det på vintersolen, när den äntligen visar sig här några korta dagar innan tiden vänder.

torsdagstema I like

11 thoughts on “Idag gillar jag en blek vintersol

  1. Solen har en otrolig förmåga att göra livet lättare denna mörka årstid! Här har vi inte haft ”tumme” med solen så ofta men någon gång ska det väl vända!
    Ha det bra!

  2. Ja så där vackert var det definitivt inte i dag när regnet hängde i luften och ljuset lyste med sin frånvaro. Sedan kan man i och för sig säga att Örebro är fint oavsett väder, så brukar jag säga som är partisk. Lämna? Ska du lämna Närke?

Kommentera

