Idag gillar jag gatulivet på Manhattan/Streetlife of Manhattan

DSC_0481fhag501000

Upper West Side, Manhattan

Från observationsdäcket i Midtown åker vi subway. Vi åker fel, gör om och gör rätt. Går i området väst om Central Park – Upper West Side. På Columbus Avenue, mellan 73:e och 74:e gatan, snubblar vi över Tenzan, en japansk restaurang. Strövtåget fortsätter efter kombolunchen med både sushi och teriyaki.

I mitten av november slår sig New York-borna fortfarande ner utomhus med en matbit och ett glas. Manhattans gator lever. Det gillar jag.

torsdagstema I like

9 thoughts on “Idag gillar jag gatulivet på Manhattan/Streetlife of Manhattan

  1. Härligt att se.. Det där är ju ingen vanlig syn i sverige den här tiden på året 🙂 speciellt inte i de norra delarna… i så fall folk som sitter vid en öppen eld och grillar korv 🙂 här hade vi -12 i morse brrr…

  2. Det är så underbart så jag nästan blir tårögd, är du hemma igen nu? Jag blir så avundsjuk, vill så gärna också åka till New York, hoppas verkligen att jag får chansen någon gång. Du visar kanonfina bilder från det stora äpplet.

Kommentera

