Korslagt

DSC_0061rpphpll600

Jag vänder mig om vid en busshållplats någonstans i labyrinten Warszawa

Dagen är trettiofem grader het eller mer. Warszawa i solgass är spännande. Vi rör oss mellan nya skinande glasfasader, gamla gråa huskolosser och småskalig självvuxen bebyggelse. Warszawa är inte pittoreskt, inte insmickrande, inte turistiskt annat än i centrum. Warszawa är mestadels rufft och rått och grått som livet självt. En levande stad efter mitt kynne, en stad att tycka om. Vi rör oss utanför turiststråken. Vi lär känna staden per fot och per lokalbuss.

Javisst ja, veckans fönstertema är korslagt. Lite knepigt tema  men nog är dörren där under markisen korslagd och på samma sätt är butiksfönstret korslagt.

korslagt veckans fönster

11 thoughts on “Korslagt

  1. En frank och naken bild av en delad stad, för så ser det väl ut lite varstans i världen, ett snyggt centrum och lite ruffigare runt om. Gillar vardagskänslan och det lite råa, gör sig bra på bild och visar verkligheten.

  2. Ser en vardag jag helst vill slippa. Men visst är det korslagt och därmed passande till temat. Din beskrivande text gör hela bilden. Den grå vardagen kan även smyga in när solen lyser 😎
    Ha en skön helg Lena

  3. Nog går de både kors och tvärs, de där gallren! Egentligen en väldigt intressant bild som får en att undra – vad fotograferade du egentligen. Inte alla som fattar det där med att dokumentera annat än det tillrättalagda.

  4. Massor av kors vid dina fönster! Jag kan oxå gilla det lite ruffare miljöerna. Jag minns när jag var i Leningrad (på den tiden det hette Leningrad) och alla fasader var så fina och tvättade och putsade, men inne i gränderna och runt hörnet på de fina husen var det massor av förfall.

  5. Knepigt tema förvisso men du löste det galant! Till och med damen där… har nästan benen i kors. 😉
    Låter som en stad jag gärna skulle besöka… det tillrättalagda och insmickrande kan jag vara utan. Nackdelen är att inte kunna språket eller funkar det bra med engelska? Min bild av polacker är att de är väldigt ambitiösa och att utbildning är viktigt så jag antar att det funkar bra med engelska iaf bland de yngre.

Kommentera

