Mönster/Pattern helgbilden 7/9

collage ep

Nostalgimönster på samlingspärm för EP skivor

Tanken var att jag skulle fotografera småstadens mönster. Det gjorde jag också, omväxlande stramt linjära former och slingrande skuggfigurer. Men så snubblade jag över en gräsmatteloppis och var förlorad, räddningslöst. Den charmiga samlingspärmen för vinylskivor andas 50-tal.

DSC_0060pp1000

 Bilar, människor och europeiska storstäder bildar mönster på en vit plastväv

DSC_0058pp1000

 I tomrummen har den dåtida ägaren omsorgsfullt skrivit in Sveriges huvudstad och Närkes metropoler

DSC_0048pphag201000

* * *

Bilderna ovan är ett fototriss men när jag nu ändå är inne på tillbakablickande passar jag på att rekommendera söndagens andra nostalgikick. Tusen bitar, dokumentären om Björn Afzelius är så sevärd, välgjord med känsla och säkert handlag. Respekt.

En film om Björn Afzelius. Tusen bitar av Magnus Gertten. Foto moviezine

 

Helgbilden 7 september Mönster Fototriss med Coolstuff

9 thoughts on “Mönster/Pattern helgbilden 7/9

Kommentera

