Minnesvärt

DSC_0148pp1000

Iggesunds Järnverk

Varför nöja sig med ett minnesvärt fönster när man kan få en hel drös kantade med gammal slaggsten, oxblodsröd spröjs och lite gammalt tegel. Skrangliga järntrappor icke att förglömma. Iggesunds järnbruk ligger vid hälsingekusten, någon mil söder om Hudiksvall och är så minnesvärt att det numera är museum. Ännu vinterstängt så jag strosar runt där ensam endast iakttagen av tre tonåringar hängande högt uppe på muren. Strosar runt, turist i mitt eget land, i ett industrilandskap när det är som vackrast.

minnesvärt veckans fönster

7 thoughts on “Minnesvärt

  1. Kan riktigt se framför mig hur du strosar runt där med kameran för att föreviga det gamla järnbruket 😉 Vilket du gjorde perfekt. Stämningsfullt känns det att kika på din bild som självklart är värt att minnas.
    Tusen tack för fina ord hos mig sist. Blev så glad att jag fortfarande går omkring här och lyser som en sol. Fast sol har vi så det räcker. Nu har sommaren kommit till ön. Du kommer väl tillbaka Lena 😎

  2. Vackert är ju bara förnamnet! Vilka urläckra byggnader. Om de fanns i Stockholm skulle jag inte ha det minste emot att hyra/köpa en lägenhet i en av dem…

  3. Ser ut som ett intressant ställe, verkar finnas många fotografiska motiv, väl värt att besöka om man passerar förbi glada Hudik på väg norrut. 🙂
    Extra kul att du fick med de tre unga sittande på muren som du skriver om.

Kommentera

