From where I stand

collagefromwhere

Det  är Kristi Himmelsfärdshelg när vi återvänder till Torpet vid Vägs Ände. Det regnar ett helt dygn. Jag står på träbron utanför stugan i de minst tre nummer för stora, kvarlämnade gummistövlarna och är lite vilsen. Vad gör jag här?

DSC_0138fs1000

Rabarberpaj. I hörnet av det övervuxna kökslandet växer rabarbern hög. Med kökskniven som machete hugger jag stjälkar. De gigantiska paraplybladen faller runt fötterna. Det är blött i gräset och göken gal i norr.

DSC_0145fpp1000

Till kvällen kommer solen. Vi sitter en stund med kaffe och paj, våra bara fötter på bron, innan jag drar på mig stövlarna igen och går en sväng bland midsommarblomster och lupiner. Imorgon – som redan är idag när jag nu sitter här vid datorn – är det den första juni. Ljuset dröjer sig kvar långt in i natten.

DSC_0177pp1000

Veckans trisstema är inspirerat av instagram. Under hashtaggen #fromwhereistand finns bilder fotograferade rakt uppifrån, ned mot de egna fötterna. Själv har jag inte använt taggen på IG men kommer att göra det, den är kul och ger roliga bildmöjligheter.

From where I stand Fototriss

9 thoughts on “From where I stand

  1. En färggrann o levande triss! o jag håller med tidigare ”talare”!
    Kramis från en fotande Pockethexa som även bjuder på boktips på min blogg!

  2. Då har du hamnat på landet igen – å du, vilken tur att du hade gummistövlar att ta till. Dessutom ser det nästan oanvända ut;-)
    Rabarberbladen är ju enormt stora och du som står mitt i högen där – himla rolig bild:-)

Kommentera

