Så här ser det ut där jag är – Hälsingevår

collagehälsingevår

Vykort från Hälsingland

Hälsingevåren bjuder på aprilväder denna lördag i början av maj. Ömsom leende soligt landskap ömsom snöblandat regn och hagel. Men det magiska ljuset är här, det dröjer sig kvar till långt in på kvällen. Följer oss hela vägen hem till torpet.

DSC_0097rphag1000

Det mesta är stängt, öde och ödsligt, mötena få, någon enstaka bil passerar förbi. Vi passerar Segersta kyrka

DSC_0113p1000

I Delsbo – efter hagelskuren från helvetet – dyker det upp ett öppet café. Jag är premiärgäst för kökets espressomaskin

DSC_0116r2phag501000

Stundtals glittrar en sol i en skogssjö. Stundtals hittar jag en pärla av rent guld bland Hälsinglands skirt grönskande björksly

Så här ser det ut där jag är Fototriss

5 thoughts on “Så här ser det ut där jag är – Hälsingevår

  1. Här har du verkligen lagt upp tre vykort. Vackert! Fick ju faktiskt googla kyrkan, då jag inte kunde placera den, nu vet jag var den ligger. Å vilken skillnad mellan ”by” och stad. Allt är ju öppet här jämt så man kan inte ens föreställa sig att affärerna är stängda mitt på dagen. För- och nackdelar med båda varianterna, helt klart, även om jag föredrar stadslivet.

    Svar: Tack för dina förklaringar. Det där med jazzbag var helt nytt för mig. Undrar om det kan bero på att jag inte har kommit i kontakt med sådana mera än en eller två gånger i hela mitt liv;-)

Kommentera

