Idag gillar jag att spontanresa planlöst

DSC_0041pphag1000

Vallettas siluett

Det är något väldigt befriande över den spontana kortresan. Resan som man bestämmer sig för i en hast. Den planlösa resan mot okänt mål. Det är något väldigt kravlöst över detta att ta dagen som den kommer och göra upptäckterna längs vägen. Det är något som passar mig väldigt bra och som jag gillar väldigt mycket.

Ja och så gillar jag Malta förstås med sol och med hav och med Johanniterriddarnas vackra befästa rutnätsstad Valletta.

torsdagstema I like

13 thoughts on “Idag gillar jag att spontanresa planlöst

  1. Spontanresande kan vara helt underbart! Att ta dagen som den kommer, stanna upp och se de små tingen.
    Har aldrig varit på Malta men ön ligger på min överfulla önskelista! Läcker bild du visar, den bidrar inte precis till att min ständiga reslust avtar!
    Glad Påsk!

  2. Undebart! Håller helt med dig! Spontanresor utan lång planering bara för att…
    Undrar om du får tillfälle att träffa (av en slump kanske, rent spontant) Anita. Det vore toppen faktiskt!
    Malta är sååååå vacker, njut!

  3. Är du här nu ??? …och inte sa du till mig att du skulle resa hit…. 😉
    Spontanresor är spännande. Har precis bokat hotell på Gozo över helgen. Inte så långt men ändå 😉 Gozo är ett måste om du hinner. Min nya sida hittar du här. anitasmalta.com Lite rörig kanske men inte helt klar. Har haft en del trassel här hemma när det gäller bloggandet. Får nu endast blogga på vissa villkor utan fotoutmaningar och knåpande under sena kvällar 😦 Hellre det än inget alls. Glad Påsk Lena !!

  4. Ohh, jag önskar jag kunde resa så… Men jag älskar planeringsdelen av resan, att förbereda mig, och skulle nog inte klara mig utan den delen… Väldigt vacker och lockande bild!

Kommentera

