Trafikerat

DSC_0173spphag1000

Yokohama

Här återvänder jag till Japan med en trafikerad fönsterbild för att tacka och glädja en suverän bloggvän. BP med den läs- och sevärda bloggen Konst eller konstigt överrumplade mig totalt med ett paket i brevlådan. En bok om japansk arkitektur. Tack snälla Beate! Älskar Japanska Rum, Du prickade alldeles alldeles rätt i vanlig ordning!

Ja att bilden är från en vältrafikerad gata, välfylld med fönster mitt i Yokohama, framgår av skyltarna och behöver inte ordas mer om. Själv trafikerar jag nu vägarna mellan Närke och Östergötland frekvent, i min förunderliga roll som nykläckt farmor.

trafikerat veckans fönster

7 thoughts on “Trafikerat

  1. Kan tänka mig att i princip alla gator i de större japanska städerna är kraftigt trafikerade. Roligt att du bara nämner gatutrafiken, vi ser ingen i ditt foto! 😉 Fast jag har sett många av dina foton från din Japanresa.
    Trevligt, även jag är intresserad av japansk kultur och att jag gillar japansk mat är knappast en nackdel.
    Snygga skyltar du visar upp.

  2. Pingback: Nu dag, nya andetag #Blogg100 Dag 29 |

  3. Vilken spännande bild. Ser inte en en bil eller annat i trafik men det räcker att veta att den den finns där.
    Visst är hon en riktig pärla Beate 🙂 Kan tro att hon träffade mitt i prick där med en bok om japansk arkitektur. Grattis till den nya rollen !! Måste vara lite spännande samtidigt som det kanske kan kännas lite ovant i början att plötsligt kallas farmor 😉 Något som aldrig kommer hända mig och inte lär jag bli mormor heller men är glad ändå 😉 Ha en skön fortsatt helg Lena.

  4. Tack för den bilden. Jag bara njuter:-)
    Så himla kul att du gillade boken. Trodde väl det. Så synd att slänga en sådan bok i cylinderarkivet när man vet att den är perfekt för dig:-)
    Grattis till bebisen! Blev det en tjej eller en kille?
    Å du – tusen tack för länken och att du gillar min blogg:-)

Kommentera

