Benigt

DSC_0227pphag1000

Benigt…

Fönstervalet här blir visst benigt att bena ut. Eller kanske inte. Vid närmare betraktande är det väl ändå ganska uppenbart att här har vi ett trassligt, invecklat eller just benigt fönster. Benigt alltså men utan skelett och gamla benknotor.

För den som ännu är tveksam till min beniga tolkning kan jag berätta att korsetterna förr i tiden ofta hade en stomme av valben. Samt att det nästan säkert är ett par jeansben som hänger där uppe till höger i fönstret. Ja för det är ett fönster – ett Loppisskyltfönster – i bilden även om själva fönstret skulle kunnat vara tydligare. Det också.

Bakom byxbenen skymtar min spegelbild och om den också är benig kan vi låta vara osagt.

benigt veckans fönster

10 thoughts on “Benigt

  1. Ojojoj, här hittar man det mesta. Kanske har de till och med synål av ben att lägga di dära jeansbena upp med. Härlig gammal skylt också! Benkorsetter har jag hört talas om, tack och lov inte behövt använda. Knoppen behöver ju syre för att fungera, en kan ju inte bara tänka på att vara vacker. 😉

  2. Finns det sådana nu för tiden? Korsetter alltså? Tror de är livsfarliga att ha på sig. Benen måste ju vara ganska hårda att ha på kroppen – valfiskens då, för de egna benen vill man ju faktiskt ha på sin kropp. 😉

  3. Hahaha! Vilket skratt jag fick här!!! Med min fantasi tänkte jag omedelbart på att både korsetterna och jeansen tillverkats under lektionen i hemslöjd:-)
    Vilket toppen skyltfänster du har hittat till temat! Bra jobbat!

Kommentera

