Idag gillar jag koncentration

DSC_0075pspcarhpll600

Koncentrerade ögonblick

Jag gillar att fotografera människor. Helst vill jag fånga människan i ögonblick av vardagskoncentration. Porträttera henne när hon är närvarande i situationen. När hon inte poserar. När hon är omedveten om kameran. Därför fotograferar jag gärna passagerare. Ibland ges andra tillfällen som här – violinisten koncentrerad i sin yrkesroll – vid en konsert av Svenska Kammarorkestern.

torsdagstema I like

10 thoughts on “Idag gillar jag koncentration

  1. Jag vågar inte fota obekanta, men jag har kameran framme jämt här hemma och fotar familjen tills de glömmer bort att jag gör det. Då kommer de bästa bilderna! Ditt foto är superfint, djup koncentration och fokus!

Kommentera

