Blåaste Blått

DSC_0035pphag501000

Skärgårdssommar

Sitter och ser snön singla ner utanför fönstret medan jag ”passar” killarna som avhjälper vinterns källaröversvämning. En lätt kloakdoft sprider sig i huset. Hoppas ni inte misstycker att jag drömmer mig bort till sommaren som var och fagra Skärså. Visst passar en arkivbild med skärgårdens himmel och hav inte bara mitt kynne utan också temat Blåaste Blått.

Innan ni storknar av blå sommaridyll vill jag berätta att båten står på grund. Vad ni ser är inledningen på en – ganska odramatisk men ändå – räddningsinsats där samtliga ombordvarande ros iland till den lilla åskådarskaran på bryggan. Tja även solen har fläckar, en bild säger inte allt, snön lägger sig på gräsmattan och jag, jag har nästan förträngt kloaklukten. Allt för Blåaste Blått.

Blåaste Blått Onsdagstema

6 thoughts on “Blåaste Blått

  1. Doften kommer att försvinna precis som snön och då kommer våren när man kan ha dörren på vid gavel och höra fågelkvitter dagarna i ända. Finfint fångat och tack för förklaringen för det är inte alltid man ser allt.

  2. Nu vet jag ju att jag inte får skratta nu, men jag gör det ändå. Du förstår nog varför. Japp, det gör du:-)
    Bara tanken på kloakdoft får mig att – nej glöm det;-)

    Att båten står på grund är olyckligt, men huvudsaken är ju att ingen kom till skada. Seglare får helt enkelt skylla sig själva – ungefär som golfare som får en golfboll i skallen. Men nu är jag elak;-)

    Å du tjejen – jag läste din kommentar hos Anita. Snälla – sluta inte blogga!!!!! Jag älskar dina bilder minst lika mycket som din alltid så underfundiga text med den där speciella ”Kumla-humorn”. Å du har ju bara varit med i två år – du borde skämmas att ge upp efter så kort tid;-) Jag har bloggat sedan februari 2008 – ja… det kanske inte är ett vettig riktmärke – men ändå;-)

  3. Man påstår ju att en bild säger mer än tusen ord – men tänk att några ord kan helt förändra uppfattningen om vad man ser på en bild! Tack för sommarfeelingen, tack för odör-skrattet och tack för att du tippar hela idyllen över ända.

Kommentera

