Idag gillar jag verklighetsflykt

DSC_0015fphagjulia

Verklighetsflykten ligger nära till  hands för mig efter en dag med snö på tvären som sylvassa nålar i kinderna. Jag har visst sagt det förut, jag gillar film på bio men i synnerhet om vintern ska det vara enkelt. Så enkelt som att ta steget ut ur trädgården till grannkvarteret och där förflyttas till en annan värld inne i biosalongen på ”Folkan”.

Nu ser vi Martin Scorseses The Wolf of Wall Street med en strålande, och dessutom rolig, Leonardo DiCaprio som den depraverade och tragikomiska stora stygg vargen. Det mina vänner vill jag kalla tre timmar intensiv verklighetsflykt som heter duga.

The Wolf

The Wolf of Wall Street av Martin Scorsese. Leonardo DiCaprio, Jonah Hill. Foto Moviezine

torsdagstema I like

13 thoughts on “Idag gillar jag verklighetsflykt

  1. Perfekt att ha så nära till verkligehetsflykten, det gör det hela så mycket lättare att inte behöva gå så långt i snålblåsten och snön.
    Din bild känns verkligen kall och bitande i kinderna, men biografen värmer upp dom igen.

  2. Vilken fantastsk bild på ”Folkan” !!! Misstänker nästan att du sysslat, pysslat och lärt dig allt om ”konsten att redigera” under alla de dagar vi saknat dig här på bloggen 😉 Läste precis en recension om filmen du sett. Vill hemskt gärna se den och ska självklart se den 🙂

  3. Har man så nära verklighetsflykten så… Det har sina fördelar att bo i en småstad… ibland;-)
    Scorsese är ju en fantastiskt duktig regissör och di Caprio har liksom vuxit på senare år tycker jag. Gillade inte honom speciellt mycket förut.

Kommentera

