Helgbilden 22/12 En skvätt blå himmel

DSC_0036rping1000

I helgen samlas delar av stjärnfamiljen. Årets kortaste dag kom och gick. En skvätt blå himmel lyckas jag fånga fast nätterna är långa. Blå himmel bakom Post- och Telegrafhuset från tidigt 1900-tal, tidstypiskt med sin borghärmande tegelarkitektur. Huset har en av Örebros finaste neonskyltar, också den tidstypiskt, om än för en senare tid. Julen kan förskjuta rytmen för den bäste och även för mig. Kanske blir jag förlåten en måndagsskylt när nu helgen kom och gick lika snabbt som den kortaste dagen.

En julfilm hann vi ändå med. Ett riktigt äkta sagoäventyr i 3D

Ian McKellen

Hobbit: Smaugs ödemark av Peter Jackson. Ian McKellen. Foto MovieZine

God Jul!

önskar jag den som råkar hitta hit mitt i stökandet

Helgbilden 22 december och Skyltsöndag i spåren av Pumita

6 thoughts on “Helgbilden 22/12 En skvätt blå himmel

  1. En helt underbar kontrast mellan två bilder. Måndagsskylten blir säkerligen förlåten med tanke på att den är mer än väl värd visas tillsammans med den blå himlen. ..och filmen, den vill även jag se och kommer säkert att hinna med under den kommande långhelgen. En riktigt God Jul och Gott nytt år önskar jag dig från Malta 🙂

    P.s Har du liksom jag fått problem med wp som ständigt loggar ut mig och för att jag ska kunna logga igen in kräver ”Backup Codes” Hoppas du inte har samma sak hos dig för det är inte kul alls och jag fattar ingenting. Fler mystiska saker har wp gjort med min blogg men det ska jag inte tråka ut dig med den här gången 😉

  2. Gillar verkligen att se 3D-filmer på bio, tala om att det förstärker upplevelsen… kan ju också tillägga att jag ändå bara sett barnfilmer med effekten, har ändå älskat varje sekund 🙂
    Ha en god fortsättning!

Kommentera

