Helgbilden 8/12 Kyla och Woyzeck

DSC_0009ppha50hpll600

Tunnelbana, Metro, U-bahn eller Underground

Kalla den vad du vill, var jag än befinner mig är jag omåttligt förtjust i smidig spårbunden stadstransport. Snö och kyla i Svealand. Vi är på Kungsholmen. Firar nymannens födelsedag hemma hos mamma Beth i en vintrigt ishal och ogästvänlig huvudstad. Vid utgång håller vi oss till underjorden. Och på tal om underjorden

Woyzeck

En kväll ser vi  Woyzeck av Georg Büchner på Dramatens stora scen. Pjäsen är skriven på 1830-talet av en högt begåvad ung läkare, revolutionär och forskare som dog bara 23 år gammal. Woyzeck är ett mörkt, surrealistiskt drama som fortfarande besvärjer och berör sin sentida publik.

Woyzeck

Woyzeck av Georg Büchner. Nadja Weiss, Christoffer Svensson,Thomas Hanzon, Rebecka Hemse, Erik Ehn, Johan Holmberg, Magnus Roosmann
Fotograf Roger Stenberg

 Helgbilden 8 december

6 thoughts on “Helgbilden 8/12 Kyla och Woyzeck

  1. Nymannen verkar ha engelsk/amerikanskt påbrå med tanke på Beth;-)
    Ny var vi inte hemma över helgen, men jag lovar att all snö har regnat bort idag, vilket inte gör det ljusare;-)
    Roligt att du hann med en teaterföreställning också:-)

  2. Här känner jag mig nog mer hemma nere i tunnelbanan än på Dramaten. Önskar det vore tvärtom 😉 Fina bilder båda två, var och en på sitt speciella sett. Eller, nja, den bästa är nog ändå den från tunnelbanan. Känns lite mer verklighetsnära 😉

Kommentera

