Patinerat – valfritt fönster

Sent i november vill jag helst försöka undgå att tynga er med grått gnäll från småstaden

Jag är svårt utless på kyla redan nu och har ingen ro att kura framför brasan med en bok någon längre stund

Vi botar bluesen med ett fönster ur arkivet istället

DSC_0556pphag1000

Ett japanskt motiv fångat genom ett patinerat fönster i ett av favoritområdena i Osaka. Den slitna stadsdelen Nya Världen Shinsekai med sitt färgstarka gatuliv har jag skrivit om förut. Här går jag gärna i de trånga gränderna, njuter det myllrande folklivet, sitter vid en bardisk eller stannar till en stund och tittar in i lokalen med rader av sammanbitna män uppslukade av stenarna – spelbrickorna – i ett parti go.

patinerat veckans fönster valfritt

14 thoughts on “Patinerat – valfritt fönster

  1. Det är roligt att titta på dina Japanska bilder. Fint fönster fullt med liv. Håller med dig fullständigt när det gäller att vara trött på stundande vinter. Tycker bara att det är kallt o ruggig, vad ska det bli sen….usch. Njut av dina Japanbilder o lås in dig!

  2. Wow vilken bild ! Spännande att titta in genom fönstret här och kika på de spelande männen. Intressant att få en dos av vardag och verklighet i en annan del av världen 🙂 Ha en skön helg Lena !

  3. Känns som om du blickar in i lite vardags-Japan, en plats för rekreation för de äldre. Gillar äldre folk som har ork och lust till att företa sig med olika saker. Gillar din bild 🙂

  4. Jag tar tacksamt emot allt som kan få mig att tänka på annat än kyla och mörker (november är pest och pina, men nu är det bara några timmar kvar…. jippppiiiiii!) och du lyckas väldigt bra! Ha det gott!

  5. Tack för den bilden! Håller helt med Pumita, men jag är ju inte där än om man säger så;-)
    Dina ”gatubilder” från ett Japan man annars aldrig ser är underbara. Helt i min smak:-)

Kommentera

