Lekfullt

DSC_0024bffbrphag25anne75f1000

Man tager vad man haver…

och när det kommer till lekfulla fönster så haver jag ett med lekfullt slingrande jugenddekor. Den skönt ornerade kalkstenen finns ovanför porten i en tegelfasad på Kungsholmen. Man lägger knappt märke till den där den sitter en våning upp över gatuplanet. Desto mer märkbar är den moderna reklamskylten ovanför leksaksaffären i huset bredvid. Din syn, som det står på fönstret i porten, din syn på fasaddekor kanske skiljer sig från min. Men enligt min syn är den lekfulla jugendutsmyckning oslagbart tilltalande för öga och sinne.

Själva bilden kunde förstås ha varit bättre, jag ber om överseende med det. Allt är ju trots allt bara en lekfull lek.

lekfullt veckans fönster

14 thoughts on “Lekfullt

  1. Vad har du egentligen mot bildkvaliteten här hos dig! Jag skulle kunna döda för samma kvalitet – lek eller inte 😉
    Älskar bidraget – kulturkrock i både motiv och färg! Snyggt och annorlunda, som vanligt här hos dig alltså:-)

Kommentera

