Helgbilden 17/11 Kontrollerad

DSC_0030ppolhaghpll600

The Harmony of Spheres

Radiokörens konsert i Engelbrektskyrkan på Östermalm är ett under av kontroll. Varje röst en kontrollerad del i total harmoni som gör evenemanget och dess namn full rättvisa. Ja jag var i Stockholm i helgen. Familjen firade en födelsedag i skön blandning. Kontrollerad körsång i den vackra nationalromantiska jugendkyrkan på sin kulle i Lärkstaden, följdes på kvällen av okontrollerad matorgie under kristallkronorna på Berns Asiatiska. Det är min övertygelse att en kontrollerad värld skall avnjutas med måtta, endast en liten bit i taget och balanseras av excesser.

 Helgbilden 17 november  Kontrollerad Onsdagstema

11 thoughts on “Helgbilden 17/11 Kontrollerad

  1. Vilken vacker bild, gillar verkligen färgen. Kan tänka mig att det krävs en del kontroll för det där arrangemanget. Kul att du hade en trevlig helg i huvudstaden, jag spenderade min i småstaden… din alltså 😉

  2. Så fint tolkat ! Dina rader tillsammans med din bild är som vanligt toppen 🙂 Tur att jag har dig så jag får känna av lite fin kultur 😉 Besöker ju min gamla hemstad till och från. Blir helt säkert varken konsert i Engelbrektskyrkan eller matorgie under kristallkronorna på Berns. ..eller varför inte 😕

  3. Tror du att jag någonsin varit inne i Engelbrektskyrkan? Svar – helt tippat – nej! Jag är ett kulturellt missfoster – ja inte jag då utan mina ansträngningar åt det hållet. Men Berns Asiatiska har jag varit på – helt tippat. Suck, ja, jag vet…

Kommentera

