Idag gillar jag att dra ända in i Hälsingland

Jag är en vända i Hälsingland igen, i Torpet vid vägs ände.

Även om byn Tönnånger i Holmsveden lever

DSC_0041fpphpll600

är Hälsingland de övergivna gårdarnas rike

DSC_0051f1phpll600

men också den vidunderliga  läkande naturens sagolandskap.

DSC_0074fpphpll600

Liten bakgrundsteckning

Det här inlägget har en ovanligt lång och seg historia, även för att komma från mig, Det började med en sammanslagning av Helgbilden och Fototriss som denna vecka har temat En låt. I tisdags stack jag emellan med ett grått inlägg. I onsdags gjorde jag ett nytt försök att väva ihop helgen och låten med onsdagstemat Tillfrisknande men något kom i vägen.

Må vara att jag är seg men jag är också envis som synden så här kommer jag nu med den ultimata sammanslagningen av bilderna under torsdagstemat Idag gillar jag – I Like.

Och låten ja. Den är förstås Thore Skogmans Dra ända in i Hälsingland från förra seklet.

torsdagstema I like

samt En Låt Fototriss Helgbilden 27 oktober, Tillfrisknande Onsdagstema

2 thoughts on “Idag gillar jag att dra ända in i Hälsingland

  1. Skickligt Lena och vackra bilder. Då ser jag med förväntan och nyfikenhet emot din sammanslagning av Fredagstema och veckans fönster 😉 …kanske kan du få in lite grönska också så passar ditt inlägg säkert även till Ordlös lördag också 😉

Kommentera

