Kringgärdad

DSC_0021pp1000

Höstblues

Ett torg är per definition kringgärdat av stadens gator och hus så även småstadens torg som dessutom kringgärdas av caféer  Jag sitter på ett av dem och spanar ut mot det andra. Spanar ut över torget som ändrat skepnad på några få dagar. Omvandlats från en färgstark piazza till ja ni ser – ett svenskt småstadstorg. Jag känner mig kringränd, låst och kringgärdad, lika kringgärdad som det avlövade trädet mitt i synfältet.

Kringgärdad Onsdagstema

9 thoughts on “Kringgärdad

  1. För bara ett par månader sedan satt jag på en av bänkarna längst med gatan och fotograferade folk som gick över torget, det ser minsann lite mer ledsnare ut nu. Men jag kan lugna dig, det ser likadant ut på Stortorget här inne i Örebro.

  2. Ja så ser den bistra vardagen ut just nu. Du kunde inte dokumenterat verkligheten bättre. Å deprimerande är det också. Får jag föreslå en liten trip till huvudstaden, där torgen är kanske lite större och aningen mindre kringgärdade;-)
    Men du, det var 14 grader varmt idag, iofs regn, men man slapp åtminstone frysa:-)

Kommentera

