Helgbilden 13/10 Så här ser det ut där jag är

collage oktoberhelg hpll600

Vi gör en insats

I helgen gör vi en insats för att se Amadeus på Dramaten. Sammanstrålar från olika håll i en oktobergrann huvudstad under höstsolen på Waldemarsudde. Gräset är grönare än grönt, människor sitter ute i parken och fikar. Träden brinner mot den klaraste blåaste himmel. Tvillingarna och jag ser Skagenmålarna, vandrar längs Stockholms kajer. Vi ser en film, går på museum och sällskapar med vår stjärnfamilj på en kvarterskrog i Vasastan framåt natten. Och så här ser det ut:

Waldemarsudde i oktoberskrud

 DSC_0106f1000

Norr Mälarstrand nästan som en sommardag

DSC_0146pp1000

Söders takåsar i kvällssol från Slussen

DSC_0193fpp1000

Men vad blev det av anledningen till Stockholmsresan, vår insats för att se Amadeus?

Det bidde inte ens en tumme. Föreställningen ställdes in. Men vi hade i alla fall tur med vädret. Och vi såg Woddy Allens fantastiska ”Blue Jasmine” på Sture. Och på söndagskvällen hamnade nymannen och jag  tack vare vännen J (tack snälla du) på ett uppiggande melodram ”Blodsbröder”  av Willy Russell på Stadsteatern.

Själv gör jag nu en insats och slår ihop tre teman för att få till ett inlägg här på bloggen

Insats Onsdagstema  Helgbilden 13 oktober  Så här ser det ut där jag är Fototriss

7 thoughts on “Helgbilden 13/10 Så här ser det ut där jag är

  1. Vilken storstilad insats av dig! Inlägget visar vår huvudstad från sin allra bästa sida. Helt underbara bilder, precis så såg det ut för bara ett par dagar sedan. Sommaren och hösten 2013 lär jag inte glömma i första taget!
    Blir bra nyfiken – vilken kvarterskrog i Vasastaden besökte ni? Har ju rekommenderat hur många favo ställen som helst på min blogg. Ska bli kul att höra om du valde ett av mina tips från ”min hemmaplan”.

  2. Det verkar ju ha varit en händelserik helg. Själv var jag något mindre aktiv efter ett 50-årskalas på fredagen som jag kom hem från vid femtiden på lördagsmorgonen. Sedan regnade det i stort sett hela söndagen, men det gick att fota då med. 🙂

Kommentera

