Stillhet

collage stillhet2

Trolldalen andas stillhet

Jag åker en smula vilse på kvällen på hemvägen till ”Torpet vid vägs ände”. Det gör just ingenting. I början av september är det fortfarande varmt i luften och ljuset dröjer sig kvar länge i Hälsingland. Jag hamnar i Trolldalen. Vid de små grå linbodarna, Växbo ån och kvarndammen. Här har jag aldrig varit förut. Världen känns ödslig och övergiven men vacker bortom allt förnuft. Jag tänker troll och varg. En kort stund är paniken nära. Sedan är skönheten i vattenblänk det enda angelägna. Stillheten är total.

DSC_0594rbfp1000

Stora kvarndammen

DSC_0590fp1000

Vattenspegel landsväg gärdesgård

DSC_0557p1000

Lilla kvarndammen

Stillhet Fototriss

13 thoughts on “Stillhet

  1. Den första bilden är bara hur underbar som helst !! En helt fantastisk spegling du lyckats fånga här. Som vanligt är det dina rader därtill som gör helheten till vad den är. Superb !!

  2. Dina bilder kunde inte beskriva stillhet bättre. De är fantastiska helt enkelt!
    Men jag nog tycka att du med ditt lokalsinne borde dig hålla borta från sådana öde platser;-)

  3. Första bilden är magisk. Andas verkligen stillhet, även de andra. Kan höra hur tyst det är där i skogen. Men Hälsingland är ett riktigt björnrikeområde säger mina kusiner som bor där! Snyggt trissat.

Kommentera

