Idag gillar jag mammografi

DSC_0005pp1000

Jag gillar mammografimottagningen på Universitetssjukhuset Örebro

Nej nu ljuger jag- Egentligen hatar jag att mammografiundersökas, det gör ont och är allmänt vedervärdigt. Men du förstår ju hur jag menar, jag gillar tanken bakom undersökningen, att den finns och vad den kan förhindra. Dessutom är bemötandet på mottagningen vänligt och pinan kortvarig. Så idag gillar jag att mammografin är avklarad, hoppas att brösten mår prima och gillar att det i så fall är hela två år till nästa undersökning. Plus att jag bonusgillar, tokgillar, bonustokgillar dagens djupblå klara oktoberhimmel.

torsdagstema I like

13 thoughts on “Idag gillar jag mammografi

  1. Ja, inte är det kul precis med dessa mammografiundersökningar. Men väl värt. Mamma gick bort för drygt ett år sen. Orsak, bröstcancer. En syster av oss fyra har även hon drabbats. Cancer är ett gissel vi alla vill slippa. Gillar dina tankar här, Att himlen sen är blå gör ju det hela så mycket lättare. 🙂

  2. Håller helt med dig! Vilken förmån och förebyggande underhåll! Personligen tycker jag att tuttklämningen är helt ok, betydligt trevligare än ett gynbesök.
    Å du, jag ska faktiskt blogga om denna underbara höstdag sedan.

  3. Ja det är bra att vi får dessa undersökningar. Himlen är outstanding wow. På en av mina sista undersökningar gjorde det inte ont alls och jag frågade systern som gjorde det varför det inte gjorde ont och hon sa att det ska inte behöva göra ont. Man behöver inte klämma till så hårt sa hon. Det är helt onödigt. Tyvärr har jag inte haft turen att få henne fler gånger.

  4. Jag har inte blivit kallad ännu, är väl för ung. Fick dock kallelse till cellprovtagning, ingen trevlig upplevelse det heller, men mycket viktigt! Så snyggt du fångat den gamla betongklumpen mot den blå himlen.

Kommentera

