Höstsiffror

collage nummer

Den sista trissen i september har temat siffror

Det är gråmulen höstlördag när jag går ut på sifferjakt i småstaden med Arne Dahls ”Ont blod” i lurarna. Den mörka romanen passar utmärkt till stämningen i staden. Det är väl därför jag hänger lite med huvudet. Det är väl därför blicken söker sig neråt och jag ser brunnslock, höst och höstsiffror.

1

DSC_0072p1000

1986 2164

DSC_0031fpp1000

124

DSC_0079fp1000

Och det är inte talmagi, det är bara obegripligt.

Siffror Fototriss

22 thoughts on “Höstsiffror

  1. Vackra höstlika brunnar. När jag var tonåring så skulle man undvika att gå på a-brunnarna, kommer inte ihåg varför. Andra brunnar skulle man hoppa på tre gånger… konstiga påhitt man höll på med. Man borde kanske kika lite mer på brunnslocken, de är ju oftast finare än man tror.

  2. Kul tolkning, siffror kan man tydligen hitta överallt. Den sista har jag aldrig sett och den såg spännande ut. Sen vet du väl att man skall vara försiktig med just A-brunnarna, kliv inte på dom för det betyder otur. Gammalt huvudstadsskrock.

  3. Här har du verkligen satt ihop en förstklassig triss !!! Tänk att gamla löv, äppelskrutt och gedigna brunnslock kan vara vackert. För det tycker jag verkligen att det är. Sen gillar jag ju förstås sammanhållningen. Tre väldigt bra bilder alla inom samma grupp. Hösten och dina tankar är solklara 🙂

  4. Du vet – det är verkligen konstigt. När jag hade fotat mina siffror till trissen tittade jag ner – mitt på Stureplan – och såg ett brunnslock. Bra tänkte jag, för en gångs skull hade jag ju tittat ner i stället för upp. Åsså gick jag med nedböjt huvud runt kvarteret, men hittade inte två brunnslock med siffror till. Men tanken fanns där iaf.

    Hos dig är det betydligt mera höst än här. Träden är fortfarande gröna – de flesta iaf.
    En absolut toppen triss som är helt i min smak, vilket du ju har förstått vid det här laget.

Kommentera

