Idag gillar jag laddning

DSC_0009pphpll600

33% – den laddar igen

Oförfalskad fasa har övergått i oändlig tacksamhet. Luren har avslutat en skendöd dag när ingenting kunde väcka batteriet ur törnrosaslummern. Nu laddar den och slipper försvinna till verkstaden under ett par veckor. Hoppas jag, även om det kanske är lite tidigt att ropa hej.

Det här är alltså dagen när jag blir varse inte hur mycket jag gillar luren utan hur totalt nyförälskat beroende jag är. Framför allt är det mobilkameran och instagram jag inte vill vara utan. Men jag gillar hela paketet med en handdator där allt finns smidigt tillgängligt, lätt att kolla och att hålla kontakt. Vad som återstår är att följa bloggvärlden i luren men det är nog bara en tidsfråga.

Idag gillar jag alltså att lurens laddningsfunktion mirakulöst nog har vaknat till liv. Undrar du hur det kom sig kan jag säga att det gör jag också. Väldigt mycket! Supporten svarade att jag skulle skicka den till verkstan och att problemet inte var ovanligt. Nätet bekräftade och rekommenderade två batterier med extern laddning. Sen var det någon på Youtube som föreslog mellanrumsborste, kanske var det den som gjorde susen. Inte vet jag. Jag nöjer mig med att konstatera att jag ogillar teknikproblem och tokgillar laddning.

torsdagstema I like

6 thoughts on “Idag gillar jag laddning

  1. Usj når det virker som om det ikke funker og jippi når det funker tross alt.
    Utladede batterier som ikke vil lades er noe styr.
    At du liker at deet lades? JA, DET tror jeg på 🙂
    Ha en fulladet kvld

  2. Grattis får man väl säga 🙂 Fin reklam för Samsung men de behöver knappast någon reklam då de idag är vad jag vet, ledande på marknaden.Fast nu blev jag iallafall än mer inspirerad att kasta min gamla nalle så långt det går och köpa en riktig lur. …och då lär det ju bli en Samsung 😉
    Mobilkamera, instagram och nyförälskat beroende… Njut nu allt vad du förmår. Teknikproblem är ett gissel som vi alla vill slippa. Ja, om man nu inte är tekniker förstås 😉

  3. Jamen grattis tjejen! Mellanrumsborstar är absolut multipurpose mojänger, det har jag också märkt. De är faktiskt sämst i sin egentligen tilltänkta funktion om man säger så;-)
    Jag hatar allt vad teknikproblem heter. Pryttlarna ska bara funka, så är det bara, man är ju handikappad annars.
    Hoppas att han – för det måste vara en han – förbli laddad.

    PS. Ett tips här bara: döp honom. Döpta saker brukar hålla längre och är fogligare;-) DS.

  4. Mellanrumsborstar och mobiltelefon, en kombination jag aldrig hört förut. Bra om det fungerar dock! Man har verkligen skapat sig ett behov av den där luren som sköter det mesta numera. Jag förstod inte vad jag skulle med en iPhone till, nu vet jag inte hur jag klarade mig utan den 😉 Tack för din fina kommentar hos mig!

Kommentera

