Tung retro

Någon tycker kanske att det behövs ett tungt vägande skäl för att besöka Söderhamn

jag bjuder dig på det:

Rådhuskonditoriet vid torget

Rådhuskonditoriet kan skryta med en äkta välbevarad 1950-talsmiljö. Du kan lägga en slant i jukeboxen och slå dig ner i blanka galonmöbler. Bakverken är läckra, espresson stark och het (man kan säkert få kaffeblask också men jag är en njutningsmänniska snarare än nostalgirigid). Caféägaren berättar stolt att man blivit utnämnd av White Guide 2013 och finns med i boken på sidan… Som bonus kan jag berätta att ett av de inre rummen upplåts till konstutställningar. Där pågick en fotoutställning när jag besökte detta utmärkt trevliga kultkondis i somras.

Bildgalleriet här ovan går att klicka upp till en litet bildserie om du vill se interiörer från Rådhuskonditoriet i större format.

 Tungt tisdagstema

9 thoughts on “Tung retro

  1. Här var det verkligen fullt av nostalgi. Härliga bilder och jag skulle inte tveka en sekund att besöka Rådhuskonditoriet 😉
    …men du, vad är det jag ser där till höger. Instagram idag !! Nu blir jag nyfiken. Måste kolla in det där med instagram lite mer noggrant. Frågar en kanske dum fråga. Sker allt där eller det mesta via mobilen. Har ju bara en vanlig gammal ”Nalle” 😕

    • Det mesta på instagram sker nog via luren eller plattan. Jag undrar om det ens funkar att lägga in bilder via datorn. Jag har inte gjort det iaf. Fast kolla och kommentera kan man nog göra på datorn även om bildkvaliteten är anpassad för annat media

    • …jaha och här satt jag just och skrev att det nog funkar att kommentera via dator även om jag aldrig gjort det. Kanske måste man ha ett konto, har ingen aning är minst lika stenålders 🙂 Jag bara testar och gör och lär av misstagen på vägen….väldigt mycket ”trial end error” och en massa ”fun”. 😉

  2. Vilket konditori! LOVE IT!!! Påminner mig om en ”diner” vi åt frukost på varje morgon i Hollywood, Florida. Likadan inredning, likadant stuk. Absolut värt ett besök – ska bara googla var Söderhamn ligger först;-)

Kommentera

